Poradenství je jedna z profesí, která se začala rozvíjet po průmyslové revoluci a která má velice široké zaměření. Neexistuje žádný obor, ve kterém by si poradenství nevědělo rady. Poradcem totiž může být každý, kdo je v dané záležitosti zběhlý, má zkušenosti a odborné znalosti.
Cílem této práce je simulovat založení poradenské společnosti v oblasti logistických služeb, včetně simulace ekonomických, marketingových a dalších aspektů nutných pro řízení poradenské firmy. Dále také výběr vhodných pracovníků, kooperantů a subdodavatelů služeb.
Práce je rozdělena na tři stěžejní celky, kterými jsou popis firmy, marketing a ekonomika. Součástí práce jsou také přílohy, které doplňují základní text této práce.
V popisu firmy je uvedena základní charakteristika společnosti LogisLadies s.r.o, předmět podnikání, sídlo naší společnosti, její zakladatelé, společníci a zaměstnanci. Dále je zde představena unikátní nabídka společnosti, jejímž cílem je přesvědčit potencionální zákazníky o kvalitě našich poskytovaných služeb. Nutnou částí popisu společnosti je také vypracování SWOT analýzy, představení klíčových oblastí naší poradenské společnosti, zpracování podnikatelského plánu a procesu řízení podnikatelského projektu.
Marketing poradenské společnosti je zaměřen na tvorbu marketingového plánu, jehož součástí je průzkum trhu, stanovení marketingových cílů, segmentace trhu v oblasti logistiky, užití metody 4P a vytvoření časového plánu prodeje a prezentace služeb poskytovaných naší logistickou společností LogisLadies s.r.o.
V poslední části, která je věnována ekonomice poradenské společnosti, je nastíněn budoucí vývoj tržeb, nákladů a zisku společnosti. Je zde sestaveno plánované roční Cash Flow podniku. Dále jsou propočteny počáteční výdaje a prostředky nutné pro financování potřeb podniku. V poslední řadě jsou provedeny výpočty poměrových ukazatelů a analýza bodu zvratu.