Fce obchodu: aktivizující - uměle vyvolané potřeby, určení směru budoucí PO pomocí MK činností,uspok.potřeby,překlenovací- překle.místa a času vyroby a spotřeby, Fazetrhu- era přežití, produktivní, spotřebitelská, nákupní mechanismy pro vytvoř optim podm. TržEkon - NA a PO, zasahy státu, Druhy obchodu - MOO,VOO, dle fce, púsobnosti, druhučinnosti a vlastnicke formy, obchod vztah k vyrobě -objasňuje vyr. tendence ve vyvoji trhu,info o bud potřebách zák. k zákaz - půs. na rozhodování spotř. podňecuje zajem o zvyš spotřeby, oživ ekonomiky,kulturu… Etapy MOO zavádění, růst, zralost, pokles, v současnosti se zkracuje živ cyklus do stadia zralosti, zpomal po dasaž vrcholu KOTLER: - MOO v prodejnách -MOO bez prodejen -MOO Organizace-obch.spol, dobrovol. řetězce… CIMLER: Specializované prodejny, úzce specializ. prod., smíšené prodejny, supereta, supermarkety, hypermarkety, univerz. obch domy… Strukturální znaky relativně fixnní v krátkém období neměnné - základní vymez. sortimentu (šířka a hloubka ) - systém zpracování trhu ( forma prodeje ) - umístění a velikost jednotky Instrumentální znaky - variabilní - cenová politika, kvalita zb, soubor služeb FCE VOO - prodej a propagace, nákup a tvorba obch. sortimentu, dělení celk, množství, skladování a doprava, přebírání rizika, financování, info o trhu, Druhy VOO - překupní VOO - voo překupníci, prům distributoři, - Dohodci a zástupci - pobočky a kncel. výrobců a Moo - ostatní Velkoobchodnící - za hotové - přepravní . zajišťovatelé zasilek -komisionari -dužstva vyrobců -zásilkoví VOO Logistika - systém přistup k fyzicke distribuci zbozi zab. se plánováním a řízením CIL: zajistit presun zb. v dostat rozsahu a kvalitě při co nejniž. N