Registrace | Přihlásit

Skripta: VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
ÚVODEM

Být učitelem znamená poznat, rozumět a umět - poznávat a rozumět svitu, vzdělávacímu prostředí, žákům a studentům, i sobě samému na pedagogickém poli. Umět s citem reagovat na školní situace, navrhovat a realizovat optimální vzdělávací strategie, vespolně jednat ve skupině kolegů. Psali jsme tento text, který vám předkládáme, abychom přispěli k poznání a porozumění - jakožto základům onoho umět.
Z charakteristiky současného světa, tendencí ve vzdělávání, jedinečností učitelské osobnosti a setkání se specifikou prostředí, ve kterém bude učitel působit, vyplývá, že nemůžeme a nechceme dávat jednoznačné návody. Pokusili jsme se napsat text, který vás bude provázet ve vaší praktické vzdělávací činnosti s důrazem na současné pedagogické ideje i vědění a který by vám měl napomáhat v nejlepším slova smyslu být reflektujícím praktikem. Předložená učebnice se snaží reagovat na aktuální potřeby i dílčí podněty, které se projevují v profesní přípravě učitele - ať již na fakultách, nebo v přímé školské praxi.
Autorský kolektiv koncipoval text jako výkladový - jako základ pro další studium, práci v seminářích, případně pro vzdělávání ve školních kolektivech. Byl proveden výběr tematických okruhů, které autorský tým pokládal za významné a zásadní, ale které bude nutné do budoucnosti rozšířit. Proto se v knize často setkáte s odkazy na další literaturu či jiné studijní materiály. Věříme, že vám text pomůže nejen v přípravě na zkoušky aka­demické, ale přispěje i ke zvládání zkoušek, které na vás čekají v učitelské praxi.
Přestože textů k učitelské přípravě jsme již připravili více, v této komplexnější podobě jde o pokus první. Přijmeme proto rádi k této publikaci i vaše podněty a připomínky.
Hodnocení (0x):