Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Studijní materiály z předmětu Manažerské účetnictví

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1.1 Vývoj a pojetí MÚ

1. Co je manažerské účetnictví
Výstižnou definici podává Král (1993): “ Manažerské účetnictví se obecně charakterizuje jako systém, který zobrazuje a zkoumá ekono-mickou realitu (eviduje, třídí, seskupuje, analyzuje) a uspořádává in-formace o podnikové činnosti do přehledů, výkazů a jiných podkladů, ústících do návrhů či opatření, které mají pomoci řídícím pracovní-kům při jejich rozhodování a řízení.”

Rozhodování není součástí manažerského účetnictví, protože rozhoduje manažer, ale je jeho cílem.

2. Faktory, které ovlivňují řízení a ekonomiku podniků v současném období.

2.1 Trh a konkurence
- globalizace ekonomiky a světové trhy ( WTO)
- formování tří “velkých” trhů ve světě
USA (včetně Kanady a Mexika), Evropa - zejména EU a Dálný východ : Japonsko, Malajsie, Indočína, Čína, Vietnam . V současné době usiluje o své postavení ve světovém obchodě také Jižní Amerika.
- vytváření mohutných nadnárodních společností
- změnily se vztahy mezi výrobou, obchodem a spotřebou
Dnes platí zásada: Musí se vyrábět ( a prodávat) to, co spotřebitel
požaduje
- roste úloha času
- vyžaduje se 100% kvalita
- vyžaduje se rychlá reakce na změny trhu
- diversifikace pomáhá řešit situaci specializovaných firem
tj. ne úzká specializace , ale zpestřování výroby (prodeje) Např. řezníci prodávají brambory v Praze.
Hodnocení (0x):