Téma bakalářské práce, kterou zpracovávám, souvisí s konkrétní firmou, a to s telekomunikační společností Telefónica O2 Czech Republic, a.s., která dnes provozuje téměř osm miliónů mobilních a pevných linek. V této společnosti jsem již téměř jeden rok zaměstnána na poloviční úvazek. Náplní mé práce jsou technické operace spojené s ADSL připojením.
Společnost si dobře uvědomuje, že součástí úspěchu, kterého dosahuje, jsou kvalifikovaní, loajální zaměstnanci a proto si je snaží nejrůznějšími způsoby udržet. Poskytuje množství benefitů, je podporována atmosféra otevřené komunikace, pracovníci sdílí své vědomosti a motivují se navzájem. Management společnosti přispívá ke zvyšování kvality poskytovaných produktů a každý zaměstnanec usiluje o nejvyšší možnou míru spokojenosti zákazníků. To je totiž nejdůležitější podmínka trvalého úspěchu společnosti - věrnost zákazníka.
Mým záměrem je na základě informací a vlastních zkušeností nastínit základní pravidla motivace, zmapovat nabízené hmotné i nehmotné benefity a uvést příklady jednotlivých motivátorů ve společnosti Telefónica O2.
Bakalářská práce se skládá z osmi kapitol a obsahuje jak teoretickou, tak i praktickou část.
V první kapitole definuji pojem motivace. Věnuji se rozdílu mezi motivy a stimuly a jednotlivým principům a vrstvám motivace. Motivace znamená touhu člověka dosáhnout jemu žádoucího cíle. Je obecně známo, že nenáročné cíle nemotivují a jednoduché situace jsou pro jednoduché lidi.
Proto se ve druhé kapitole zabývám vlivem osobnosti na motivaci a řadím jedince do jedné ze čtyř kategorií lidí. Vzhledem k tomu, že práce s lidmi je jednou z nejtěžších, nesmím opomenout pojem demotivace. Dobrý manažer by měl se zaměstnanci o pracovních problémech hovořit, aby zabránil jejich zhoršení, měl by jim umožnit vyslovit se k čemukoli, co je demotivuje a pozorně jim naslouchat. Závěrem se zmiňuji o vlivu prostředí na motivaci.