Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Využití motivačních faktorů v rámci řídící role ředitelů mateřských a základních škol

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
Úvod

Zvolené téma spadá do oblasti personálního managementu. Vedení lidí, jejich motivování a znalost motivačních faktorů se řadí mezi měkké formy řízení lidských zdrojů. Motivační faktory jsou z pohledu mnoha odborníků základem pro úspěch organizace. Jejich analýza a znalost je předpoklad pro dobrého manažera. Pokusila jsem se analyzovat motivační faktory v mateřských a základních školách v kraji Vysočina.

Cílem mé práce je podrobně analyzovat motivační faktory řídících pracovníků a pedagogů v mateřských a základních školách. Z mého pohledu je znalost účinných motivačních faktorů pro řídící pracovníky velmi důležitá. Zajímavý bude i soulad nebo nesoulad názorů na toto téma z pohledu pedagoga a ředitele školy. Podstatná je i závislost motivačních faktorů na typu školy. Chtěla bych vytipovat pět nejúčinnějších faktorů u skupiny pedagogů a ředitelů mateřských škol. V analytické části jsem se zaměřila i na užití motivačních faktorů, které nejsou v odborné literatuře tak obvyklé. Téma je z oblasti vedení lidí - motivování lidí - motivačních faktorů.

V odhalování účinných motivačních faktorů se snažíme porozumět chování lidí. Každé chování má svůj motivační faktor. Dle Vebera (15), Plamínka (10), Vodáčka (16 ) lze každého jedince stimulovat tak, aby realizoval požadavky řídícího pracovníka. Peníze, o kterých se často hovoří jako o nejvýznamnějším motivačním faktoru, mají svou významnou roli, ale pokud existenčně nechybí, ztrácejí svou dominantní pozici.
Hodnocení (0x):