1 Místo technologie vzdělávání mezi pedagogickými vědami
Cíle
Tato kapitola je koncipována tak, abyste po jejím prostudování dokázali: • definovat pojem technologie vzdělávání, • zařadit technologii vzdělávání do systému pedagogických věd, • vysvětlit obsah pojmu technologie vzdělávání, • ujasnit si význam poznatků technologie vzdělávání pro učitele.
Průvodce studiem
Každý učitel ví, že úvodní témata, terminologická objasňování, definice, pojmoslovný aparát a pomyslný „vstup“ do problematiky nebývá u studentů příliš oblíbený. Současně si však uvědomuje, že bez těchto informací nemůže žáky náležitě zasvětit do tajů disciplíny, kterou vyučuje. V této situaci jsme i my, autoři, kteří Vás budeme tímto studijním textem provázet. Začátek nebývá lehký, ale věřte, že se budeme snažit prezentovat Vám následující poznatky tak, abyste se v technologii vzdělávání nejen brzy zorientovali, ale našli v ní i jisté zalíbení. Nebude to hned na začátku, ale uvidíte, že Vám svět technologie vzdělávání nebude připadat tak složitý.