1. Didaktika psychologie jako hraniční vědní disciplína (předpoklady pro její konstituování). Předmět didaktiky psychologie. Vztah obecné didaktiky a didaktiky psychologie. Všeobecné didaktické poznámky k vyučování psychologie. Postavení psychologie v obsahu středoškolského vzdělávání.
Pojmový aparát didaktiky Výchova » je záměrná, organizovaná, cílevědomá, plánovitá a specificky lidská činnost. Nepochybujeme o jejím významu, protože teprve výchovou se člověk stává schopným žít podle přirozeného předpokladu, čímž se naplňuje. Vyučování
»
je specificky druh lidské činnosti spočívající ve vzájemné součinnosti učitele a žáka, která směřuje k určitým cílům
»
jde tedy o činnost učitele, která je zaměřená na odevzdávaní učiva Učení
»
je psychický proces, který v jednotě tělesných a duševních předpokladů je rozhodujícím faktorem v adaptaci člověka na jeho přírodní a společenské prostředí v rozvoji jeho osobnosti a v stále zdokonalovaném zvládaní a organizaci podmínek jeho individuální a společenské existence
»
je to činnost žák, která směřuje k osvojení si učiva