Cíle disciplíny Po absolvování disciplíny budou studenti schopni: • správně používat základní pojmy školského managementu, • v kontextu mikro i makrořízení školy vysvětlit pojetí školy jako specifické organizace, • vysvětlit, jak faktory vnějšího i vnitřního prostředí školy mohou ovlivňovat kvalitu její práce, pojmenovat aktéry školního života vč. sociálních partnerů školy, • vlastními slovy vysvětlit pojetí, realizaci a význam vnitřní a vnější evaluace škol, • aplikovat do školní praxe: • poznatky o významu a prvcích plánování, o postupech rozhodování a plánování, • poznatky o procesu organizování, o druzích, postupech vytváření i adaptace organizačních struktur, • poznatky o pracovní motivaci a stylech a technikách vedení, • poznatky o kontrolování, o fázích kontrolního procesu a druzích kontrol. • vyjmenovat základní právní normy i koncepční dokumenty týkající se práce škol a jejich pracovníků, umět je vyhledat na internetu a najít v nich potřebné pasáže. Účastníci studia budou nakloněni myšlence, že každý pracovník školy nese svůj díl odpovědnosti za kvalitu její práce.