1. Vlastními slovy zdůvodněte důvody probíhající kurikulární reformy v ČR a rámcově vymezte její dosavadní časový průběh. - Školská reforma má vést ke zlepšení a zvýšení kvality vzdělávání - Cílem, podstatou reformy je změna cílů a obsahu vzdělávání (vznik vzdělávacích oblastí a vzdělávacích oborů, průřezová témata) a následné získání klíčových kompetencí + příprava žáků na budoucí život (využití pro praxi). - Žáci se mají naučit s informacemi pracovat. - Příprava současné kurikulární reformy probíhala ve 2. pol. 90. let --- celonárodní diskuze „Vzdělávání pro 10 milionů“ a vznik Národního programu vzdělávání v ČR (tzv. Bílá kniha) - Formální rámec školské reformy je dán přechodem od jednotných osnov pro všechny školy k vytváření rámcových vzdělávacích programů (RVP) podle nichž si školy tvoří své vlastní jedinečné školní vzdělávací programy (ŠVP). Tvorba a schvalování RVP stejně jako zavádění vlastních ŠVP probíhá postupně.