Projektové vyučování je výuka založená na projektové metodě (Kratochvílová, 2006). Projekt je chápan jako komplexní pracovní úkol, při němž žáci samostatně řeší určitý problém (problémový úkol, problémovou situaci,…). Pomocí této výukové metody jsou žáci vedeni k samostatnému zpracování určitých komplexních úkolů či řešení problémů spjatých s životní realitou. Charakteristickým znakem projektové výuky je cíl, který je představován určitým konkrétním výstupem, tj. výrobkem, praktickým řešením problému,… Projekty často mají podobu integrovaných témat, využívají mezipředmětových vztahů.
Metoda projektového vyučování je cílená, promýšlená a organizovaná. Je zde patrná snaha o spojení teorie a praxe. Celkový výsledek je směřován k použitelnosti v životě. Projektová metoda zpracovává komplexní zadání, je zaměřená na podnětné otázky či problémy. Tyto problémy můžou být řešeny mnoha způsoby, neexistuje jen jedno řešení. Tato metoda je koncentrována kolem základní myšlenky, tématu. Výuka je orientována na studenta (žáka). Také přicházejí s vlastními nápady a reálným řešením. V rámci projektu se studenti učí dokončovat práci, nebát se dělat chyby, rozvíjí se jeho sebedůvěra, umožňuje studentům pracovat v týmu a rozvíjí tak mezilidské vztahy, pocit odpovědnosti. V rámci práce na projektu jsou integrovány všechny čtyři dovednosti - čtení, psaní, poslech a mluvení.