Souhrnná charakteristika: • Převažují krátkodobé závazky nad kr. pohledávkami = pohledávky mají delší splatnost než závazky = zadluženost • Pohledávky váží finanční zdroje - nutno hledat optimum, snížit dobu splatnosti pohledávek na 14 dní • Není z čeho platit roční splátku úvěru 40 mil. Kč = zisk jen 24 mil. • Pro pokrytí úvěrové splátky - snížit zásoby - zavést efektivní plánování výroby a zásob = logistika (např. JIT) - uvolní se zdroje pro splátku • Zásoby jsou z 90% specifické - ne lehký výstup z odvětví • Možno zvýšit ceny o 2%, aby byly pořád ještě nejlevnější • Jaká je nasycenost trhu = lze prodat a vyrobit více? Bude platné vyrábět větší objem produkce? • Zavést TQM a ISO a propagovat kvalitu (ale nákladné), cílem dostat se do popředí zájmu, cílem snížit množství reklamací a oprav • Zaměřit se na prodej výrobcům = zvýšit podíl z 50% na 70% = najmout kvalitní obchodní zástupce, zlepšit CRM, zlepšit prodejní internetovou strategii a prezentaci, zefektivnit služby pro výrobce, zkrátit dobu dodání, prezentovat výsledky o kvalitě a nízkém počtu reklamací • Cílem stát se č. 2 na trhu • Seznam obchodních partnerů na internet (aby se koncoví zákazníci mohli obrátit vč. kontaktů = pokrytí celé ČR = propagace) • Inovovat = elektronické termostatické ventily