Registrace | Přihlásit

Skripta: Marketing služeb a cestovního ruchu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Úvodem

Studijní opora je určena pro studenty Filosoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě. Studijní materiál je rozdělen do kapitol tak, aby každá kapitola odpovídala jedné tématice studovaného předmětu a aby kapitoly na sebe logicky navazovaly. Tento studijní materiál by měl sloužit pro výuku povinného předmětu studentů oboru Lázeňství a cestovní ruch „Marketing služeb“. I když název předmětu je „Marketing služeb“, tento studijní materiál je nazván „Marketing služeb a cestovního ruchu“, aby více zdůraznil, že marketing služeb je zde studován v aplikaci na služby cestovního ruchu.

Vzhledem k tomu, že tento předmět nenavazuje na Filosoficko-přírodovědecké fakultě Slezské univerzity v Opavě u oboru Lázeňství a cestovní ruch na předmět základního kurzu marketingu, je nutno se v úvodu věnovat obecnému marketingu, neboť marketing se řídí pro oblast zboží i služeb některými obecnými principy. Další část kurzu je věnována marketingu služeb obecně a zdůrazňuje rozdíl mezi marketingem zboží (výrobků) a marketingem služeb. Marketing služeb je pak orientován na služby v cestovním ruchu v souladu se zaměřením studijního oboru, pro který je tento předmět určen. Předmět rozšiřuje znalosti studenta v oblasti marketingu služeb, především se zaměřením na specifika marketingu cestovního ruchu. Přednášky se zaměří i na specifika marketingu služeb v cestovním ruchu a specifika marketingu destinace cestovního ruchu. Důležitou součástí marketingu služeb i cestovního ruchu je marketingový informační systém a marketingový výzkum, který má v oblasti cestovního ruchu určitá specifika. Protože studenti v rámci studijního programu nemají žádný předmět zaměřený na statistiku nebo kvantitativní metody, jsou součástí studijního textu i základní principy zpracování dat získaných z primárního nebo sekundárního marketingového výzkumu. V závěru textu je uvedeno několik případových studií, aby studenti viděli konkrétní praktické příklady aplikace marketingu a marketingového výzkumu v oblasti služeb cestovního ruchu.

Je ještě jeden důvod, proč je v tomto předmětu věnována pozornost marketingovému výzkumu. Marketingový nebo sociologický výzkum je jedna z hlavních metod při výzkumu v oblasti společenských a ekonomických věd. Proto je cvičení z tohoto předmětu zaměřeno právě na metody kvantitativního nebo kvalitativního marketingového výzkumu, protože takto získané zkušenosti mohou být studentům užitečné i při jejich další praxi a především při zpracování jejich bakalářské a později diplomové práce.
Hodnocení (0x):