Představme si, že pracujete v restauraci francouzského typu. U vchodu vítá hosty hosteska nebo šéf restaurace a má přehled o rezervacích stolů. Prostor je rozdělen do několika částí, stoly jsou založeny inventářem, který kalkuluje se servisem minimálně tří chodů a nápojů. Hraje tichá hudba a do toho přichází „dobří“ hosté… Připadá vám to nereálné? Ve vašem městě nebo regionu není klientela, která by dokázala ocenit kvalitní restaurační služby? A proč vlastně ne? Co když je to všechno jinak? Co když je chyba v tom, že jsme nedokázali dokonalou službu zatím nabídnout? Co když ti „dobří“ hosté své peníze nosí jinam, například do jiného města? Co když si váš podnik hosté zaškatulkovali a od toho se také odvíjí jejich ochota utrácet? Nikde není tolik prostoru ke zlepšování jako ve službách. Naše „práce“ s hostem začíná už před jeho vstupem do naší provozovny a už první vteřiny mohou rozhodnout o jeho spokojenosti. Naučme se proto k hostům chovat tak, aby se k nám rádi vraceli, neodcházeli od nás a naopak se stali našimi cennými spolupracovníky. Ano, čtete dobře - spolupracovníky. Vytvoříme-li si totiž s hostem kvalitní službou vztah, dokážeme-li uspokojit jeho potřeby i tajná přání, dostaneme jej na svou stranu. Spokojený host šíří naše dobré jméno důvěryhodněji než placená média. Informuje nás o dění u konkurence lépe než průmyslový špion. Upozorňuje nás na naše chyby lépe než manažer jakosti… Začněme svou cestu k lepším službám tím nejzákladnějším - etiketou.