Při realizaci nového podniku musí manažer vždy zvážit, jaké investice do podniku vloží a správně rozlišit co je investicí a co nákladem fixním a co variabilním. Na mysli musí pochopitelně mít ziskovost podniku a návratnost investic. Ještě těžší je odhadnout výši tržeb.
1. Vycházíme z těchto předpokladů výše tržeb: a) obvyklé v daném gastronomickém zařízení, b) v daném regionu, v dané lokalitě c) ve vztahu k sortimentní nabídce a její skladbě d) v daném čase.
2. Můžeme použít i ukazatelů jako jsou obrátka na hosta a průměrná výše tržby na hosta. Obrátka se mění podle typu zařízení. Nejvyšší obrátku mají bistra a kavárny. Nejnižší vinárny a restaurace. Rozdíl bude i v odhadu financí, které je host ochoten za služby v daném podniku utratit. Jejich výše bude vymezena hned několika faktory: a) úrovní prostředí - atmosférou b) sortimentem - schopností nabídky c) cenovou hladinou