Termín F&B Management se obecně začal používat na konci 80. let minulého století. Food - jídlo, strava, výživa. Beverage - nápoje. Teprve na počátku 90. let bylo téma F&B zpracováno v evropských podmínkách v německé odborné literatuře a poprvé pojato jako problematika řízení procesu v oblasti plánování výroby a kontroly práce ve stravovacím úseku jako celku. Původně se odborné publikace se zabývaly pravidly. Popisují práce v obsluze, praxi, etiku a organizaci práce v běžném provozu restauračních zařízeních a zásady obsluhy při jednotlivých společenských akcích. Úloha marketingu a práce s marketingovým mixem byla potlačena. Taktéž role výroby a plánování byla v minulosti spíše v kompetenci admistrativy a ekonomického úseku, protože většina vedoucích míst v hierarchii hotelových a restauračních podniků byla u nás obsazována odborníky z oboru obsluhy. Otázky výroby, jejího plánování a kontroly hospodaření v kuchyni podléhaly administrativnímu pojetí odpovídajícímu filozofii politického systému před rokem 1989. Ten principiálně potlačoval jakoukoliv obchodní strategii. Nebylo nutné ani možné se otázkami trhu zabývat. Je nezbytně nutné se těmito otázkami zabývat nyní. S tím nutně souvisí využívání výpočetních systémů a programů sledujících oběh surovin a materiálu od nákupu přes příjem, výrobu, prodej a kontrolu. Rostoucí provozní náklady na jedné straně a stoupající nároky klientely na úroveň poskytovaných služeb na straně druhé směřují ke konfliktu. Snížení rozpětí mezi výrobní a prodejní cenou produktu je nižší a nutné hledat rezervy uvnitř procesu. Cena výrobku (služby) má na trhu primární roli. Správná klakulacemusí zahrnovat vše, tedy i náklady na pracovní sílu a spotřebované energie. Výroba nesmí být plánována na sklad a důležitou dovedností je proto prognóza tržeb. Všechny výše uvedené úkoly na svých bedrech nese F&B Management.