Registrace | Přihlásit

Prezentace: Pedagogickopsychologická diagnostika

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Pedagogickopsychologická diagnostika je učitelův nástroj poznání podmínek, průběhu a výsledků řízeného procesu. Snaží se o poznání příčin, které učiteli umožní na základě diagnózy prognózovat další vzdělávání v zájmu rozvoje osobnosti každého žáka.
Evaluace (hodnocení) označuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších vzdělávacích jevů.

Zásady provádění diagnostiky

• Učitel by si měl při volbě diagnostických metod pamatovat následující metodologická hlediska:

1. Poznávání žáka (třídy) chápat jako proces dlouhodobý. Závěry (diagnóza) pak vedou k prognóze žákova dalšího vývoje a k dalším pedagogickým opatřením.
2. Spolupracovat s ostatními pozorovateli (učitel, rodič) žáka.
3. Hledat příčiny sledovaného jevu. Diagnostika by měla být spojen s etiologickým (nauka o příčinách) hlediskem. Poznávání žákových obtíží i úspěchů nezůstává na úrovni konstatovaného jevu, stavu či obtíže.
Hodnocení (0x):