Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Vypracované státnicové otázky z okruhů Pedagogika a Psychologie

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
Důvody a principy kurikulární reformy
- Soustředí se především na změny v obsahu a cílech vzdělávání
- Důraz je kladen na to, aby se žáci naučili pracovat s informacemi a osvojili si klíčové kompetence (celoživotní dovednosti), které jim usnadní budoucí život
- Příprava současné kurikulární reformy probíhala v 2. ½ 90. let skrz národní diskuze „Vzdělání pro 10 milionů“ a vznik „Národního programu rozvoje vzdělávání v ČR“ (tzv. Bílá kniha)
- 2005 schváleno RVP pro mateřské a základní školy
- Školy začínají v prvních ročnících učit podle ŠVP v roce 2007

Východiska reformy
- zvýšení vzdělávací autonomie škol - umožnit školám svobodnější rozhodování
- akcent na získávání klíčových kompetencí - tedy na určitý soubor vědomostí, dovedností a postojů podstatných pro osobní rozvoj jedince a jeho aktivní zapojení do společnosti a uplatnění v životě
- Cílem reformy je vychovat z dětí osoby, pro které bude přirozené chtít se učit - vzdělávat se, umět řešit nejrůznější problémy, s přehledem komunikovat a spolupracovat, jednat jako řádní a aktivní občané a mít návyky k jakékoliv práci.

Struktura a význam Rámcového vzdělávacího programu (RVP ZV, G, OV)
RVP stanoví
- konkrétní cíle, formy, délku a povinný obsah vzdělávání
- jeho organizační uspořádání,
- podmínky průběhu a ukončování vzdělávání
- zásady pro tvorbu školních vzdělávacích programů, jakož i podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- nezbytné materiální, personální a organizační podmínky a podmínky bezpečnosti a ochrany zdraví.
Hodnocení (0x):