Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Vypracované okruhy z předmětu Marketingové řízení

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
KONCEPT JÁDRA MARKETINGU

DEFINICE MARKETINGU

POHLED EKONOMŮ
Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od prodejce ve směnném procesu a naopak.

POHLED MARKETINGOVÝCH SCHOLASTIKŮ
(Kotler, Drucker, Levitt)

Zákazník a jeho potřeby jsou středobodem „marketingového vesmíru“. Funkce marketingu spočívá v identifikaci zákazníkových potřeb, aby bylo možné tyto potřeby uspokojovat, je třeba neustále inovovat.

Peter Drucker: „There is only one valid definition of business purpose: to create a customer.“
Theodore Levitt: „Customer buy a quarter‐inch holes not quarter inches drills.“ - Zákazník nekupuje výrobek, ale jeho užitnou hodnotu (nekupuje vrtáky, ale díry).

POHLED PRAKTIKŮ
(Americká marketingové asociace)

Marketing (MŘ) je procesem plánování a provádění koncepce, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, zboží, služeb s cílem vytvářet směny, které uspokojují cíle jednotlivce a organizací.“

Marketingové řízení = řízení poptávky (negativní - zubní vyšetření, nulová - jazykové kurzy, latentní - bezpečné cigarety, klesající - církev)

Základní kameny marketingového řízení:
‐ ANALÝZA - poznávání trhů a principů jejich fungování, hledání tržních mezer
‐ PLÁNOVÁNÍ - příprava a realizace marketingových strategií a taktických operací
‐ APLIKACE (IMPLEMENTACE)
‐ KONTROLA - kontrola průběhu marketingových aktivit a jejich soulad se situací na trhu
Hodnocení (0x):