Tato semestrální práce je zaměřena na analýzu potenciálu společnosti, kterou jsme si zvolily. Cílem je na základě této analýzy stanovit strategii pro další rozvoj společnosti. Aby mohlo být cíle dosaženo, je třeba udělat několik kroků a to: vymezit vybraný podnik, kterým je společnost Kofola a.s., stanovit její předmět podnikání, vizi, poslání a strategické cíle. Budeme muset vymezit podnikatelské prostředí, k čemuž bude využita PEST analýza a Porterova analýza pěti konkurenčních sil. V další části bude zpracována literatura a některé pojmy, které budou v této práci využívány. Základním pilířem této práce bude aplikace metody GM-TREND na této společnosti, která je postavena na několika základních krocích odvozených z teorie hodnotového inženýrství a operačního výzkumu. Analytická část zahrnuje dekompozici a charakteristiku hlavních, základních a odvozených funkcí naší společnosti pro jednotlivé roky 2011, 2012 a 2013. Tyto charakteristiky budou dále rozděleny na externí a interní a pomocí bodového ohodnocení rozděleny ještě na silné a slabé stránky a příležitosti a ohrožení. Následuje propočet dynamiky potenciálu pomocí zjištění absolutních a relativních hodnot potenciálů pro jednotlivé roky a kontrola splnění podmínky pro dynamiku potenciálu. Součástí řešení je ještě syntéza a synkréza, kde budou vybrány stěžejní potenciály pro jednotlivé funkce, budou individuálně oceněny a bude provedeno celkové ohodnocení. Bude vytvořena incidenční matice, kde budou znázorněny závislosti vybraných charakteristik a na základě těchto závislostí bude vytvořen síťový graf a z něj pak vyčtena obranná a rozvojová linie potenciálu, počáteční („příčiny“), koncové („důsledky“) a uzlové („koncentrující“) potenciály. V projekční fázi se na základě předchozích kroků definují výsledné silné stránky, slabé stránky, příležitosti a ohrožení a následně se odvodí vhodná strategie v jednotlivých letech. V závěrečné části budou vymezeny efekty, rizika a podmínky řešení pro vybraný podnik.