• Přestože se majitelé firem, samotní manažeři, ale i výzkumníci přiklánějí k názoru, že lidé patří k rozhodujícím faktorům úspěchu firmy, neexistuje téměř žádná shoda v tom, co kvalitu tvoří.
•
Jsou to dovednosti, schopnosti, vědomosti?
•
Nebo je důležitější postoj, loajalita, obětavost?
•
Je to spíše úroveň odborných znalostí, nebo talent pracovat s lidmi?
•
Nebo všechno dohromady?
•
1973 - článek představitele americké psychologie Davida McClellanda - ,,Testing for Competence rather than Intelligence“ - výzva, aby byly při výběru na manažerská místa brány v úvahu především kompetence zájemců a nikoliv inteligence.
•
Od 60.let min. stol úvahy o kompetencích -> piloti nasazení v bojových podmínkách, pak i pracovníci v podmínkách pracovních nevykazovali takovou míru úspěšnosti, jak se dalo na základě inteligentních předpokladů soudit.
•
Zkoumání přineslo hledisko, jež jsou právě kompetence.