Prognózování externího prostředí Prognostické metody 1. Matematicko-statistické - extrapolační - ekonomicko-matematické modelování 2. Heuristické metody - Delfská metoda - brainstorming - brainwriting - metoda scénářů 3. Cílově orientované - strom významnosti
Jedním ze způsobů, jak překonat obtížnost prognózování a nejistotu budoucího vývoje, je pohled na vývojové trendy okolí.
2) Analýza interního prostředí - Interní analýza zkoumá, identifikuje a interpretuje vnitřní schopnosti podniku. - Spolu s externí analýzou tvoří východisko pro formulaci strategie. - Elementární výsledky analýzy se označují jako a) silné stránky (přednosti) b) slabé stránky (nedostatky). - Silná stránka: zručnost, schopnost, hodnotný zdroj, předpoklad, potenciál, aktivum. - Slabá stránka: něco co podniku chybí anebo provádí slabě (ve srovnání s jinými) nebo nějaká podmínka, která ho uvádí do nevýhody. - Rozmanitost výsledků interní analýzy - potřeba uspořádání a klasifikace.