Registrace | Přihlásit

Přednášky: Přednášky z předmětu Podniková ekonomika a strategie

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
OT1: UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY PŘEDMĚTU

1) Analýza externího a interního prostředí

Prognózování externího prostředí
Prognostické metody
1. Matematicko-statistické
- extrapolační
- ekonomicko-matematické modelování
2. Heuristické metody
- Delfská metoda
- brainstorming
- brainwriting
- metoda scénářů
3. Cílově orientované
- strom významnosti

Jedním ze způsobů, jak překonat obtížnost prognózování a nejistotu budoucího vývoje, je pohled na vývojové trendy okolí.

2) Analýza interního prostředí
- Interní analýza zkoumá, identifikuje a interpretuje vnitřní schopnosti podniku.
- Spolu s externí analýzou tvoří východisko pro formulaci strategie.
- Elementární výsledky analýzy se označují jako
a) silné stránky (přednosti)
b) slabé stránky (nedostatky).
- Silná stránka: zručnost, schopnost, hodnotný zdroj, předpoklad, potenciál, aktivum.
- Slabá stránka: něco co podniku chybí anebo provádí slabě (ve srovnání s jinými) nebo nějaká podmínka, která ho uvádí do nevýhody.
- Rozmanitost výsledků interní analýzy
- potřeba uspořádání a klasifikace.
Hodnocení (0x):