1. Podstata a vývoj podnikání: 1.1. Několik pohledů vybraných věd na svět podnikání - Ekonomické pojetí - podnikání je kombinace ekonomických zdrojů a jiných aktivit tak, aby se zvýšila jejich původní hodnota. Děje se tak zejména prostřednictvím inovací a zavedením změn. Je to dynamický proces vytváření přírůstkového bohatství, resp. přidané hodnoty. - Psychologické pojetí - podnikatel je osoba motivovaná určitými pohnutkami. Potřebou něco získat, něco dosáhnout, vyzkoušet si něco, něco splnit, dosáhnout seberealizace nebo se zbavit závislosti, tedy podnikat. - Sociologické pojetí - podnikání je vytvářením blahobytu pro všechny zainteresované, hledáním cesty k dokonalejšímu využití zdrojů. Vytvoření pracovních míst a příležitostí. - Právnické pojetí - podnikání je soustavná činnost prováděná podnikatelem samostatně, vlastním jménem a na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku. - Podnikatelské pojetí - „Podnikání je proces vytváření čehosi jiného, čemuž náleží hodnota prostřednictvím vynakládání potřebného času a úsilí, přebírání doprovodných finančních, psychologický a společenských rizik a získávání výsledné odměny v podobě peněžního a osobního uspokojení“.