Podnikatelská etika dynamicky nabývá na významu. Prosazování myšlenky aplikace etiky v českém podnikatelském prostředí začalo ve druhé polovině devadesátých let 20. století. Od té doby udělala podnikatelská etika významný posun a její čeští představitelé a propagátoři odvedli značný kus práce. » Vzniklo mnoho institucí a organizací, které podporují implementaci podnikatelské etiky v České republice a propagují myšlenku etického jednání. Sestavují žebříčky etických firem, prezentují konkrétní příklady jak podnikat eticky, provádí výzkumy a shromažďují konkrétní přínosy etického jednání. » Fungují poradenské společnosti, které pomáhají podnikům aplikovat konkrétní nástroje a metody podnikatelské etiky, pořádají semináře a školí v oblasti podnikatelské etiky. » Zintenzívnila se spolupráce soukromého a neziskového sektoru. Neustále roste počet konkrétních sociálních a environmentálních projektů. » Organizují se konference, setkání představitelů státu, soukromých firem, neziskového sektoru a představitelů akademické obce, které mají za cíl podpořit rozvoj podnikatelské etiky v České republice. » V České republice bylo provedeno mnoho výzkumů z oblasti podnikatelské etiky a společenské odpovědnosti firem hodnotící stávající stav a poukazující na trendy a směry vývoje. » Výuka podnikatelské etiky probíhá na většině českých vysokých škol. » Přibývá firem, které aktivně uplatňují etické principy podnikání a principy trvale udržitelného rozvoje. » Stále více českých zákazníků se zajímá o etické a odpovědnostní chování firmy, jejíž produkty kupuje.