1. Procesní řízení - vymezení pojmu procesní řízení podniku, hlavní zásady procesního řízení, pojetí a klasifikace procesů v podniku, procesní ukazatele, procesní organizační struktury a jejich srovnání s funkčními principy organizování, náležitosti popisu procesů, vymezení zodpovědnosti za proces (včetně matice zodpovědnosti). Modelování procesů: procesní mapa, vývojový diagram. Vymezení pojmu procesní řízení podniku ˗ Procesní řízení - (Business Process Management) znamená ujišťovat se, že procesy pracují na nejvyšší úrovni jejich potenciálu, vyhledávat příležitosti jejich zlepšení a přinesení těchto příležitosti do reality ˗ Procesní řízení je metoda, systém a standart, který umocňuje realizaci jakékoli existující teorie managementu a který podporuje pohotovější vytváření a osvojení nových teorií do podnikové reality ˗ Procesní řízení je identifikace, pochopení a management podnikatelských procesů, které interagují s lidmi a systémy jak mezi organizacemi, tak uvnitř nich ˗ Procesní řízení - (management) představuje systémy, postupy a nástroje trvalého zajištění maximální výkonnosti a neustálého zlepšování podnikových i mezipodnikových procesů, které vycházejí z jasně definované strategie organizace a jejichž cílem je naplnit stanovené strategické cíle.
Účelem procesního přístupu k řízení podniku je odkrýt procesy, které jsou překryty funkční organizací, tyto procesy oprostit od všech činností, jež nepřidávají hodnotu, učinit je středem pozornosti a vytvářet infrastrukturu a podnikovou kulturu, které umožní hladké vykonávání a neustále zlepšování stávajících procesů a podle potřeby tvorbu a neustálé zlepšování nových procesů.