Registrace | Přihlásit

Poznámky: Management - výpisky z přednášek

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
PREZENTACE 1 - ÚVOD A DEFINICE

Management: vést, řídit, spravovat záležitosti, ovládat, kontrolovat, přivést někoho k souhlasu
- propojen s psychologií, právem a sociologií
- je to proces koordinování činnosti skupiny osob, realizovaný jednotlivcem nebo více lidmi, zaměřený na dosažení výsledků, které nelze dosáhnout individuální činností
- 4E - Expedient (účelnost), efficient (účinnost), economic (hospodárnost), ethic (odpovědnosti)
podnikatel - vlastník firmy - vloží kapitál do jednomužné firmy, zaměstnává zaměstnance, pak se rozšíří a vzniká nová struktura nová profese manažera, manažer je současně řídícím pracovníkem i zaměstnanec (stoupá pravomoci = manažerská revoluce)
Vlastník: schvaluje strategické záměry organizace, dohlíží na činností manažera, sleduje výkonnost organizace a jeho cíle je zejména výnosnost vloženého kapitálu a dispoziční samostatnost
Manažer: připravuje koncepční záměry, řídí její běžnou činnost, zabezpečují její finanční zdraví. Jejich cíle jsou pravomoc, možnost realizování svých záměrů a schopností, snad i prestiž postavení
Zaměstnanci: realizují stanovené úkoly, poskytují data a podklady pro řízení a jejich cílem jsou mzda, pracovní zařazení, sociální jistota, uznání a mezilidské vztahy
Plánování: vychází z cílů podniku „well plan is half done“, stanovení a volba úkolů (co, kdo, jak, kdy,…), podle úrovně řešení problémů se dělí na: strategické, taktické a operativní
Organizování: následuje po plánování, přidělování úkolů členům nebo útvarům organizace a koordinace jejich činnosti, přidělování a distribuce zdrojů, vyjasnění místa v organizaci, pravomoci a povinností
Vedení: motivování a ovlivňování pořízených
Kontrolování: 1. Sběr, vyhodnocování a srovnávání informací s plánovanými cíli
2. náprava chybného či nedostatečného plnění úkolu
3. vymezení zlepšení
Hodnocení (0x):