Enterprise resource planning znamená v překladu podnikové informační systémy, který integruje velké množství procesů souvisejícími s produkčními činnostmi podniku. Jedná se o výrobu, logistiku, distribuci, správu majetku, prodej, fakturaci a účetnictví. Servisní služby se bezprostředně dotýkají všech fází implementace a provozu ERP systému. Jejich předem stanovená a smluvně zajištěná kvalita a rozsah významně ovlivňují efektivitu provozu ERP řešení, a to po celou dobu jeho životního cyklu. Přitom nesmíme zapomenout ani na cenu, která na jedné straně může výrazně zatížit cash flow, na druhé straně při snaze o maximální úsporu této položky dostat uživatelskou organizaci do kritické situace, kdy při nenadálém výpadku nebude schopna řídit své podnikové procesy. Podívejme se nyní na základní atributy těchto služeb a popišme si ty, které jsou pro provoz ERP systému nejdůležitější.
V praxi bývají instalovány tři téměř totožné systémy: 1. Vývojový - Zde pracují programátoři. V případě, že je kód hotový, přenáší se do dalšího systému. 2. Testovací/konsolidační - Tento systém obsahuje kopii produktivních dat. Zde se testuje kód vytvořený ve vývojovém systému. Jednou za čas (řádově měsíc) se provede obnovení produktivního systému do testovacího. Konzultanti zjišťují, zda kód vykonává svou činnost správně a v souladu s ekonomickými procesy. 3. Produkční systém - v něm se nacházejí ostrá produkční data. Naprogramované změny se na tato data aplikují pouze po jejich důkladném otestování. Na tomto systému pracují běžní uživatelé (účetní, fakturanti, skladníci, manažeři atd.).