Učební podpora, kterou právě držíte v ruce, je cíleně zaměřena na výuku algoritmizace a programování pro studenty těch studijních oborů, které nejsou specializované na výuku informačních technologií. Primárním cílem tedy nebude vychovat studenta jako programátora, ale snaha o prohloubení analytického a logického myšlení, snaha o dosažení takových dovedností v programování, aby mohly být úspěšně a efektivně využity při řešení složitých problémů spojených se studiem odborných předmětů a závěrečných prací.
Tomuto cíli je podřízen obsah a forma výuky, která vznikla na základě mnohaletých pedagogických zkušeností, a která rovněž vychází z analýzy odezvy studentů. Svou podstatou se poněkud liší od formy běžných učebnic programování a je hlavně zaměřena na získání praktických dovedností.
V každé kapitole je nejprve probíraná tématika osvětlena populární formou a teprve postupně jsou nabyté vědomosti rozšiřovány o další a další teoretické základy.
Významná část probírané látky je doplněna výukovými programy, které by na základě řízené animované výuky měly vést k snadnému pochopení jednotlivých postupů při programování. Snahou autorů dokonce bylo, aby základní problematika programování mohla být pochopena již po práci s těmito programy.
Přečtením této podpory (stejně tak jako přečtením jakékoliv jiné učebnice o programování) sice student nabyde určité povědomí o dané problematice, ale programovat se určitě nenaučí. Dovednost napsat funkční a smysluplný program je nerozlučně spjata s mnoha hodinami strávenými před počítačem. Dobře programovat se dá naučit jen neustálým programováním. A zde si je třeba také uvědomit, že programování většinou není jen napsání několika naučených příkazů tak, aby jim počítač rozuměl a následně je vykonal, ale je nezbytně nutné provést co nejkvalitnější analýzu problému, který má být počítačem řešen a následně vymyslet postup, jak problém efektivně vyřešit.