Průmyslový marketing zahrnuje veškeré marketingové aktivity (metody, nástroje, strategie, průzkumy aj.), které uplatňují průmyslové podniky při svém podnikání. Toto podnikám je součástí tzv. průmyslového řetězce, zahrnujícího všechny sektory průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku a přidávají mu hodnotu. Je to proces od těžby surovin, přes polotovar, k výrobě a distribuci finálního výrobku spotřebiteli.
Základní charakteristika průmyslového trhu:
Průmyslový trh zahrnuje všechny subjekty nakupující zboží a služby v průmyslovém řetězci za účelem výroby dalších výrobků a služeb, které se pak prodávají.
Hlavní oblasti, které vytváří průmyslový trh: • zemědělství, lesnictví, rybářství • těžební průmysl • zpracovatelský průmysl • stavebnictví • doprava a spoje • bankovnictví, finance a pojišťovny • služby