Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Vypracované státnice z Managementu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Management - definice, manažerské funkce sekvenční a paralelní, manažerské role, osobní management, time management - vývoj a metody
Definice managementu
Management je proces koordinování činnosti skupiny osob, realizovaný jednotlivcem nebo více lidmi, zaměřený na dosažení výsledků, které nelze dosáhnout individuální činností.
Management je proces koordinace zdrojů a aktivit k zabezpečení funkce organizace.
(Sekvenční) manažerské funkce (realizují se postupně)
Plánování - stanovení cílů řízené činnosti a vhodných cest a prostředků k jejich dosažení ve stanoveném čase
- je zaměřeno na stanovení budoucích stavů organizace (budoucích cílů) a cest k jejich dosažení (vhodných prostředků). Určuje čeho má být dosaženo a jak
Organizování - stanovuje a uspořádává úlohy (role) jednotlivců a skupin lidí, kteří zajišťují realizaci plánu
- jde tedy o vymezení potřebných činností a stanovení pravomoci a odpovědnosti
Vedení - je proces motivování a ovlivňování lidí tak, aby napomáhali dosahování organizačních cílů
- součástí vedení je personalistika, která zahrnuje zaplňování a udržování zaplněných pozicí v organizaci.
Kontrolování - zahrnuje veškeré aktivity, jejichž pomocí manažeři zjišťují, zda dosahované výsledky odpovídají výsledkům naplánovaným
- pomocí měření zjistíme odchylky od standardů a provedeme kroky k jejich odstranění
- kontrola = proces sledování, rozboru a přijetí závěrů v souvislosti s odchylkami od záměru (cíle)

Paralelní manažerské funkce = průběžné (prostupují jimi sekvenční funkce)
Analyzování řešených problémů - veškeré činnosti spojené s vypracováním písemných podkladů pro rozhodování na všech úrovních
Rozhodování - proces volby nejlepšího možného řešení, zpravidla z více variant, výsledkem je rozhodnutí
Specifické oblasti managementu
Strategické řízení - je proces, kterým se stanovuje vize a poslání organizací a vyvozují se z nich strategické cíle
Řízení financí - stanovuje finanční cíle, plánuje a získává optimální financování k dosažení těchto cílů
Řízení lidských zdrojů - zabývá se dosahováním organizačních cílů prostřednictvím lidských zdrojů, plánuje počty pracovníků
Marketing (řízení trhu) - zabývá se analýzou trhu a prostředí, zákazníka a jeho chování
Řízení kvality - zahrnuje všechny činnosti, které vedou ke splnění požadavků na kvalitu
Řízení změn - zabývá se cílenými a efektivními přeměnami organizace v závislosti na působení vnitřních a vnějších sil vytvářejících nové podmínky pro podnikání
Řízení informací - vyhledává, zpracovává a přenáší informace, data a znalosti
Krizové řízení - je proces vyrovnání se s významnými a neočekávanými situacemi, které ohrožují cíl i samotnou existenci organizace
Hodnocení (0x):