1) Vysvětlete význam a uveďte obvyklou strukturu podnikatelského záměru • Podnikatelský záměr popisuje cíle investování kapitálu do stávajícího podniku nebo do nově zakládaného podniku, možnosti ohrožení této investice a plán působení investice na činnost podniku.
•
Podnikatelský záměr je záležitost dynamická, jeho platnost je omezena měnícím se ekonomickým prostředím, tokem informací z jeho realizace, časovým plněním jednotlivých kroků a dosaženými výsledky.
•
Může sloužit také jako podklad např. při získávání bankovního úvěru. (Podnikatelský záměr patří mezi nejdůležitější dokumenty podniku, vymezuje jeho cíle a způsoby jejich dosažení. Rozumíme plány, projekty a záměry, které zpracováváme pro vnitropodnikové nebo mimopodnikové účely.) Mezi základní body podnikatelského záměru patří: 1. popis stávající situace 2. popis řešeného případu - které části podniku se záměr týká, jaké jsou základní cíle v oblasti výroby, rozšíření působnosti na trhu atd. 3. analýzu vlivu světové ekonomiky a národního hospodářství 4. charakteristiku a analýzu odvětví 5. analýzu konkurence 6. STEP analýzu - Sociální, Technické, Ekonomické a Politické vlivy 7. SWOT analýzu - silné, slabé stránky podniku, příležitosti a ohrožení, výsledkem je SWOT matice strategií 8. návrh umisťovací strategie 9. návrh marketingové strategie - nástroje marketingu a marketingové cíle, vymezení trhu, distribuční a komunikační cíle 10. návrh organizace podniku 11. plán struktury výroby (nebo poskytovaných služeb) 12. financování záměru a finanční cíle - potřeba kapitálu a jeho zdroje (vlastní, úvěr leasing), určení bodu zvratu, proforma výsledovka a rozvaha