význam podnikatelského záměru Podnikatelský záměr je záležitost dynamická, jeho platnost je omezena měnícím se ekonomickým prostředím, tokem informací z jeho realizace, časovým plněním jednotlivých kroků a dosaženými výsledky. sloužit jako podklad při žádosti o úvěr v bance (při investování z cizími zdroji)
význam, struktura a vazby podnikového plánu + na příkladu setsavit plán stavu zásob a plán nákupu firmy stanovení cílů a postupů jak těmto cílům dostát Význam - je zhmotnění podnikatelské vize, zasazení do reálného prostředí, zpětná vazba Struktura - CO?(druh služby.produktu), KDE?(stanovení trhu), KDY? (správné načasování), JAK? (zvolení cesty)
Základní technologie plánování, obsah marketingového plánu STRATEGICKÉ = nad 10 let; výběr a stanovení dlouhodobých cílů; vytyčuje pouze SMĚR; formulace jen na obecné úrovni TAKTICKÉ = na 1 - 5 let; rozpracování způsobů a postupů zabezpečení a realizace strategických cílů; časová konkrétnost OPERATIVNÍ = konkretizace taktického plánu; úkoly pro jednotky; nástrojem denního řízení podniku; způsob komunikace