Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Výklad termínů ke zkoušce z Managementu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
audit >> funkce
systematický, nezávislý a dokumentovaný proces pro objektivní získání a vyhodnocování důkazu (důkaz z auditu)
týkajících se informací o ekonomických činnostech a událostech, s cílem zjistit míru souladu mezi těmito informacemi a stanovenými kritérii a sdělit výsledky zainteresovaným zájemcům.

audit >> typické činnosti
zahájení auditu: jmenování vedoucího; stanovení cílů, předmětu a kritérií; určení pravidelnosti; výběr týmu
přezkoumání dokumentů: přezkoumání a určení její dostatečnosti s ohledem na kritéria auditu
příprava činnosti při auditu na místě: příprava plánu, práce týmu a dokumentů
provádění auditu na místě: úvodní a závěrečné jednání, komunikace, shromažďování a ověřování informací, závěr
příprava, schválení a distribuce zprávy z auditu: přidělení práce týmu
dokončení auditu >> povolení následného auditu

audit >> druhy
Interní audity,provádí pro interní účely sama organizace nebo jsou vedeny z jejího pověření; tyto audity mohou být základem pro vlastní prohlášení organizace o shodě
Externí audity: prováděné druhou stranou: strany, které mají zájem na organizacích (zákazníci a jimi pověření..).
Audity prováděné třetí stranou provádějí externí nezávislé organizace. Tyto organizace provádějí certifikaci nebo registrací shody s požadavky, například s požadavky ISO 9001 a ISO 14001:1996.
Kombinovaným auditem" se nazývá společné auditování SMJ a systému environmentálního managementu.
Společným audit - pokud dvě nebo více auditujících organizací spolupracují na auditu jedné auditované organizace

benchmarking: Smyslem je zjištění pozice vlastní společnosti na trhu a její zlepšení na základě srovnání a učení s konkurencí a s důrazem na využití vlastních předností a potlačení vlastních nedostatků.
benchmarkingu >>postup
Zjištění pozice společnosti na trhu, poznání činností firmy a zjištění slabin a předností společnosti
Zjištění pozice konkurence na trhu a také zjištění, jakými způsoby si zajišťuje svůj podíl na konkrétním trhu
zjištění slabin a předností konkurentů a jejich kvantifikace.
Definice faktorů úspěchu a to na základě zjištěných informací
přebírání definovaných faktorů a zjištěných předností konkurence (napodobení či modifikace)
Pokus o získání převahy nad konkurenty a využití znalostí a předností společnosti.
Opakovat tyto kroky tak často, jak to bude možné a nutné.

brainstorming: Metoda „vyhledávání nápadů“ se využívá ke zjišťování možných řešení problémů a potenciálních možností zlepšování jakosti.
brainstormingu >> postup
Fáze tvorby -odborný koordinátor stručně vysvětlí pravidla Brainstormingu a účel jednání, členové týmu vytvoří soupis nápadů >> co největší množství
kde je to možné, členové týmu rozpracovávají nápady ostatních, v této fázi nejsou nápady kritizovány ani diskutovány, nápady se zaznamenávají tak, aby je všichni členové týmu mohli mít k dispozici, tento proces pokračuje, až již nevznikají další nápady, všechny nápady se přezkoumávají s cílem jejich objasnění.
Fáze objasňování - tým přezkoumává soupis nápadů, aby se ujistil, že každý pochopil všechny tyto nápady (hodnocení)
Hodnocení (0x):