Cestovní ruch představuje v poslední době velmi populární odvětví ať už se týká ekonomiky nebo oblasti relaxace a poznání. Každý z nás stráví rád několik dní či týdnu návštěvou pro něho zajímavých a přitažlivých oblastí, ve kterých si chce odpočinout, poznat tamní prostředí a lidi, užít si svůj volný čas a nebýt ničím nepříjemným rušen. Většina očekává v cílové destinaci přívětivé prostředí a odpovídající služby stím, že všechno bude fungovat tak. jak má a o návštěvníky bude dobře postaráno. To je pohled z jedné strany, ze strany účastníka cestovního ruchu. Avšak druhá strana tohoto vztahu. tzn. poskytovatelé služeb, organizace řídící cestovní ruch a jednotliví aktivisté představují z hlediska rozvoje cestovního ruchu pro nás významnějšího a také složitějšího partnera. Je tedy třeba si uvědomit, že to jakým směrem se bude ubírat cestovní ruch v destinaci a jak bude daná oblast fungovat a využívat svůj potenciál je z velké části ovlivněno aktivitou a spoluprácí místních subjektů a také využíváním poznatků destinačního managementu. Základním úkolem tedy je využití lokálních podmínek a předpokladů pro rozvoj cestovního ruchu při použití efektivních nástrojů řízení za účelem zlepšení ekonomické situace destinace a získání pozitivního a konkurenceschopného image.
Jak je patrné ze samotného názvu, bude se tato práce zabývat cestovním ruchem v destinaci Kroměřížska. Tato oblast patří k územím menším a také méně známým, avšak oplývajícím zatím neobjeveným bohatstvím. Proto bude účelem této práce jednak analyzovat nabídku cestovního ruchu v této oblasti a vyzdvihnout nejcennější atraktivity Kroměřížska. Dále pak zhodnocení celkového řízení a organizace cestovního ruchu v této oblasti, přičemž součástí by mělo být i posouzení strategických dokumentů a aktivit sloužících k rozvoji cestovního ruchu. Opomenuta by neměla být ani vzájemná provázanost těchto dokumentů a aktivit. Posledním cílem bude posouzení předpokladů pro další rozvoj cestovního ruchu na Kroměřížsku a navrhnutí možných řešení stávajících problémových oblastí.