1. Charakteristika marketingově řízené firmy (př. Starbucks) - řízení na základě cílů, plánování, organizaci a kontrolu všech aktivit zaměřených na odbyt, nástroje odbytové politiky a infrastrukturu tak, aby byla uspokojena poptávka na stávajících i potenciálních trzích při současném dosažení podnikových cílů a s ohledem na konkurenční vztahy Marketingově orientovaná firma: • Získává zákazníky k tomu, aby se spolupodíleli na koncipování produktu
•
Dokáže lépe identifikovat výnosnější zákazníky a podle toho diferencovat různé úrovně služeb
•
Nalézá způsoby, jak svým zákazníkům poskytovat mimořádnou hodnotu
•
Dále nalézá nové způsoby, jak vytvářet hodnotu pro své cílové trhy, jak je o ní informovat a jak ji svým trhům poskytovat
•
Přizpůsobuje svoji nabídku potřebám zákazníka Společnost by se měla plně zaměřit na uspokojení trhu zákazníků, taktéž na dosažení potřebného zisku, který zaručí prosperitu společnosti v dlouhodobém měřítku. Nejdůležitějším prvkem marketingové koncepce je tedy uspokojení zákazníka. Marketingová podnikatelská koncepce se vyznačuje zejména:
•
přímou orientací na konečného zákazníka,
•
budováním vztahů se zákazníky na základě nepřetržitého kontaktu s nimi,
•
orientací na vybrané cílové trhy, protože je nereálné, aby regionální firma usilovala o oslovení všech trhů včetně uspokojení všech zákazníků,
•
koordinací všech marketingových funkcí a činností s ostatními činnostmi podniku,
•
nepřetržitostí marketingu jako procesu (marketing je plynulou činností, nikoliv jednorázově provedeným aktem),
•
dosažením určených cílů firmy.