Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Vypracované zkouškové otázky z Marketingu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Charakteristika marketingově řízené firmy (př. Starbucks)
- řízení na základě cílů, plánování, organizaci a kontrolu všech aktivit zaměřených na odbyt, nástroje odbytové politiky a infrastrukturu tak, aby byla uspokojena poptávka na stávajících i potenciálních trzích při současném dosažení podnikových cílů a s ohledem na konkurenční vztahy
Marketingově orientovaná firma:
• Získává zákazníky k tomu, aby se spolupodíleli na koncipování produktu
• Dokáže lépe identifikovat výnosnější zákazníky a podle toho diferencovat různé úrovně služeb
• Nalézá způsoby, jak svým zákazníkům poskytovat mimořádnou hodnotu
• Dále nalézá nové způsoby, jak vytvářet hodnotu pro své cílové trhy, jak je o ní informovat a jak ji svým trhům poskytovat
• Přizpůsobuje svoji nabídku potřebám zákazníka
Společnost by se měla plně zaměřit na uspokojení trhu zákazníků, taktéž na dosažení potřebného zisku, který zaručí prosperitu společnosti v dlouhodobém měřítku. Nejdůležitějším prvkem marketingové koncepce je tedy uspokojení zákazníka.
Marketingová podnikatelská koncepce se vyznačuje zejména:
• přímou orientací na konečného zákazníka,
• budováním vztahů se zákazníky na základě nepřetržitého kontaktu s nimi,
• orientací na vybrané cílové trhy, protože je nereálné, aby regionální firma usilovala o oslovení všech trhů včetně uspokojení všech zákazníků,
• koordinací všech marketingových funkcí a činností s ostatními činnostmi podniku,
• nepřetržitostí marketingu jako procesu (marketing je plynulou činností, nikoliv jednorázově provedeným aktem),
• dosažením určených cílů firmy.
Hodnocení (0x):