Marketing - druh podnikatelské filosofie - aktivita, která je zaměřena na uspokojování lidských potřeb - práce s trhem - tržně orientovaný způsob řízení podnikatelského subjektu - tvorba reklamy a zviditelnění na trhu 4 P - hmotné produkty 7 P - nehmotné produkty Zákazník dostává: - produkt - hodnota pro zákazníka zabývá se: - výzkumem trhu - cenovou politikou - segmentací trhu - finančním řízením firmy -> tolik tam nepatří - reklamou - návrhem a vývojem produktu definice: = manažerský proces sloužící k identifikaci, anticipaci a uspokojování požadavků zákazníků a to se ziskem (Charter Institut of Marketing, GB) = marketing spočívá ve vytváření, komunikování a předávání hodnoty pro zákazníka. Marketing zjišťuje potřeby a uspokojuje je, firma přitom realizuje zisk. (Philip Kotler, moderní marketing) = marketing lze definovat jako podnikatelskou funkci, která vyvažuje zájmy firmy a jejich zákazníků (Sheth, J.)