• Cena představuje množství peněžních jednotek požadovaných za produkt - není neměnná, dá se s ní pružně pracovat.
Ceny jsou záležitostí prodejce a zákazníka. Navrhovaná cena pro zákazníka musí být v souladu s cenovou politikou podniku.
Cenovou politika podniku ovlivňují interní ( náklady) a externí (konkurence) faktory. Zahrnuje všechna rozhodnutí, na trh zaměřené kroky, které se promítají do stanovení ceny produktu. Zákazník musí být s účtovanou cenou spokojen a tato cena by zároveň měla přinášet podniku zisk.
Tři prvky (náklady, konkurence a očekávání zákazníků) je nutno brát v úvahu všechny najednou při cenotvorbě v podniku.
• V případě peněžní částky získává cena různé názvy, např. školné, nájemné, úrok, inkaso, pojistné, mzda, plat, vstupné.
• Z porovnání ceny s ostatními nástroji marketingového mixu vyplývá: vyjadřuje hodnotu produktu pro zákazníka, je nejdůležitějším, i když ne jediným činitelem, který ovlivňuje poptávku, jako jediná vytváří příjmy podniku, ostatní nástroje marketingového mixu představují náklady, její stanovení je klíčovým rozhodnutím, které významně ovlivňuje další život podniku, z hlediska času představuje nejpružnější proměnnou