Registrace | Přihlásit

Přednášky: Kompletné přednášky - Marketingové řízení

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
- dle Kotlera jsou marketingem ze 75% aktivity, které zákazník nevidí
- marketing má vývoj více jak 100 let
B2B - business to business - trh výrobních prostředků
B2C - business to customer - spotřebitelský trh

Definice marketingu
a) pohled ekonomů

proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od prodejce ve směnném procesu a naopak
hodnota pro prodejce
prodejce «» kupující
hodnota pro kupujícího
» PRODUKT
- cokoliv co organizace může nabídnout ke směně, co uspokojí potřeby zákazníka
» UŽITNÁ HODNOTA
- užitná hodnota je mírou satisfakce, kterou získává každá strana podílející se na směně
- Je cílem aktivit vedoucích ke směně
- Propůjčuje produktu hodnotu, která je pro kupujícího větší než hodnota např. peněz, které kupující vynaloží v procesu směny
- Užitná hodnota:
o Formy (hmotnost - nejméně je vzdělání)
o Místa (dostupnost - někdy i nedostupnost zvyšuje užitnou hodnotu viz. luxusní výr.)
o Času (včasnost)
o Vlastnictví (koupě, pronájem, darem)
b) pohled marketingových scholastiků
Peter Drucker: „There is only one valid definition of business purpose: to create a customer.“
Theodore Levitt: „Customer buy a quarter-inch holes not quarter inches drills.“
Nástin základních tezí:
- zákazník a jeho potřeby jsou středobodem „marketingového vesmíru“
- funkce marketingu spočívá v identifikaci zákazníkových potřeb, aby bylo možné tyto potřeby uspokojovat je třeba neustále inovovat
Hodnocení (0x):