METODIKA MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU 1. Vymezení nezbytných informací 2. Určení zdrojů informací 3. Určení metody výběru primárních dat 4. Způsob kontaktování respondentů 5. Vypracování dotazníku, výběr technických pomůcek 6. Plán výběru reprezentativního vzorku
1. Vymezení nezbytných informací o jaký druh sekundárních dat budeme potřebovat nebo jaká sekundární data vůbec mohu sehnat 2. Určení zdrojů informací o internet, statistiky (ČSÚ) - není záruka proveditelnosti 3. Určení metody sběru primárních dat o dotazování, experiment (jaký druh), pozorování (nijak respondenta nekontaktujeme) o podle Hogena: » 1. dotazování - 44%, » 2. telefonické dotazování - 22%, » 3. pozorování - např. mystery shopping) o sběr dat = pozorování, dotazování a experiment 4. Způsob kontaktování respondentů o odvíjí se od určení metody sběru primárních dat o nejrozšířenější ankety (písemné, telefonické, pošta, internet, face to face) 5. Vypracování dotazníku, výběr technických pomůcek o technické pomůcky (papír, tužka, modely, obrázky, SW, HW, diktafon, kamera, peoplemeter, tachistoskop, EEG, psychogalvametr (měření odporu kůže) 6. Plán výběru reprezentativního vzorku o jak bude vypadat - náhodný nebo nenáhodný o pokud dělám zmenšeninu souboru, je třeba formulovat otázku velice jednoduše o pokud to provádím na spotřebním trhu - mámy s malými dětmi, nebo lidi se specifickým jazykem - je třeba používat specifickou terminologii