1) marketingové koncepce - pojmy marketingová krátkozrakost, potřeby a přáni, CRM, Caused related marketing, pásova výroba, hard selling technologies, přiradit k jednotlivým koncepcím a napsat důvod, proč pod tyto koncepce spadají - Marketingová krátkozrakost - Výrobková koncepce (mezi výrobní a prodejní) - poptávka převyšuje nabídku, tak se vyrábí a nedbá se na potřeby zákazníka a jen se zkonalují výrobky - nekouká se, jestli to zákazník potřebuje - Potřeby a přání - Marketingová fáze - ve středu zájmu je zákazník a jeho potřeby - vyrábí se, co zákazník koupí - aby se nevyráběly neprodejné věci - CRM (Cause Related Marketing) - Společenská koncepce - Sociálně etický marketing - využívá se při zdůrazňování sociálních problémů dnešní společnosti, byla kritika marketingové koncepce k postoji k okolí - firma dbala jen na uspokojení zákazníkových potřeb, nikoli, co výroba k uspojení těchto potřeb způsobuje - marketingovou koncepci rozšiřuje o aspekt vzájemného vztahu firmy a okolí - Pásová výrova - Výrobní koncepce - podstatou je maximalizace prodeje, obratu - dosaženo pásovou a hromadnou výrobu - snižování cen produkce a zvyšování efektivity výroby - když se někdo soustředí jen na jednu věc, produkuje jí nejlépe - Hard selling techniques - prodejní koncepce - „prodej všechno, co máš“ - orientace sleduje potřeby prodejce - nabídka je totiž větší než poptávka - aby mu nezbylo nic na skladě a dosáhnul zisku - zisku je dosahováno růstem objemu prodeje
2) jaký použijeme sběr dat při využiti kapacity přednáškových místnosti, jaké metody použijeme a jak budeme postupovat: Pozorování - součást denního života - bez aktivní účasti pozorovaného - se značnou účastí pozorovatele - sleduje se chování, tzn. zjišťování otázek evidenčního charakteru - je třeba předem určit: objekt pozorování, jeho charakteristiky, časové rozlišení pozorování