1. Konkurenční ring Na trhu působí 13 online supermarketů, přičemž rozvozem jsou obsazena hlavně velká města (Praha, Brno, Plzeň,…). Existují i lokální online supermarkety (např. Ostravsko, Náchodsko), ale je stále velký počet krajských měst a i menších obcí, kde online markety nerozváží - vzniká zde prostor pro nové konkurenty, kteří by vyplnili mezeru na trhu. Ovlivnění ceny ve velkých městech: cena produktů je ovlivněna konkurencí působící v již obsazených oblastech, ale pokud by online supermarket rozvážel i do zatím neobsazených lokalit, cena produktu ovlivněna nebude.
2. Potenciální substituty Substitutem produktu online supermarketu je sortiment kamenného obchodu, odlišnost je právě v rozvozu. Rozvozová služba se dá nahradit tím, že zákazník půjde do obchodu pěšky. Struktura sortimentu online supermarketů je velice podobná, až identická, proto se z hlediska produktů dá nahradit v podstatě všechno, v čemž zaniká atraktivita tohoto odvětví. Z důvodu velkého počtu substitutů jsou ceny tlačeny dolů.
3. Noví konkurenti Jde o nové, rychle se rozvíjející, moderní odvětví s rostoucím trendem. Z tohoto důvodu je logické se obávat příchodu nové konkurence, kterému nahrávají i případné geografické mezery na trhu. Jedinou bariérou, které brání vstupu do odvětví, jsou technologické podmínky, týkající se rozvozu a celého rozvozového procesu. Konkurenti, kteří svým rozvozem obsadí doposud volné oblasti, mohou získat výhodu a je to pro ně příležitostí, pro již existující konkurenty jde, ale o hrozbu. Vstup nových konkurentů může zároveň způsobit snižování cen (cenovou soutěž/válku).