Management (řízení) » vymezení pojmu ze tří hledisek: • managament jako označení lidí v podniku, kteří se zabývají jeho řízením • management jako soubor činností realizovaných vedoucími pracovníky /manažery/ • management jako odborná disciplína Definice managementu (pozn.: existuje mnoho definic) Management je dosahování cílů organizace prostřednictvím jiných. (Američan Management association) Management je funkcí, je disciplínou, návodem, který je třeba zvládnout a manažeři jsou profesionálové, kteří tuto disciplínu realizují, vykonávají funkce a z nich vyplývající povinnosti. P.F. Drucker jakákoliv definice → co znamená, je optimální Strategický management • nejvyšší úroveň managementu v organizaci • soubor lidí, kteří jsou odpovědni za tvorbu, aplikaci, udržování, změnu strategie organizace, odpovědni za efektivitu organizace Strategické řízení- stanovení cílů, postupů a jak jich dosáhnout pak kontrola Řízení lze definovat jako: • subjektivní, cílevědomá činnost lidí, • objektivně nutná, vyplývající z podstaty transformačních procesů, • poznávající a využívající objektivní zákonitosti přírody a společnosti, • směřující na jejich základě ke stanovení: - správných cílů - nejvhodnějších prostředků a cest k jejich dosažení - způsobu zabezpečení průběhu a kontroly takto stanovených činností.