Předložená bakalářská práce se zabývá jedním z centrálních témat sociální pedagogiky - osobností sociálního pedagoga a jeho profesními kompetencemi. Předmětem mého zkoumání byla snaha o vymezení uceleného profilu sociálního pedagoga jako jedné z mnoha pomáhajících profesí. Předložená práce se však nedotýká jen problematiky sociální pedagogiky samotné, ale ve svém obsahu využívá poznatků z celé řady dalších humanitních oborů a vědních disciplín, jako například sociální práce, sociální politiky, psychologie, etiky a dalších oblastí. Při zpracovávání takto vymezené problematiky jsem vycházela především z již známých skutečností a poznatků. Dříve publikované práce jiných autorů jsem použila jako podklad a opěrné body, pokusila jsem se je analyzovat, navázat na ně a rozšířit tato pojednání o nové skutečnosti a informace. Již na počátku své práce jsem si uvědomila, jaká rizika a obtíže nese zpracovávání jednoho ze současných témat (zejména nemož-nost vytvořit si dostatečný odstup od aktuální problematiky), ale pokusila jsem se inter-pretovat uvedenou problematiku novým způsobem a obohatit ji o další pohled a rozměr. Předpokládám, že takto koncipovaný soubor poznatků bude užitečný a prospěšný nejen k vytvoření uceleného pohledu na profesi sociálního pedagoga, ale bude využitelný také v mnoha různých oblastech. Domnívám se, že mé poznatky a zkušenosti bude možné systematizovat a zobecnit a vytvořit z nich určitou typologii profese sociálního pedagoga. Jsem také přesvědčená, že toto téma je navíc velmi zajímavé a pro studovaný obor značně důležité a obohacující.