Stuart Hall Spojuje tradici sociálních věd se semiologií a literární teorií. Zaměřila se na populární kulturu. Zdůrazňuje užívání medií jako reflexi specifických sociokulturních kontextů, jako proces připisování kulturních významů kulturním produktům a zkušenostem. Tento přístup odmítá S-R model a pojetí dominantního textu. Klíčový je zde předpoklad, že sdělení může být čteno či dekódováno individuálně podle sociální a kulturní determinace a především odlišně od záměru vysílatele. „MODEL ZAKÓDOVÁNÍ A DEKÓDOVÁNÍ“ předpokládá, že mediální sdělení je umístěno mezi podavatelem, který jej do určité míry formuje a příjemcem, jenž sdělení dekóduje na základě vlastní situace a individuálních interpretačních rámců. UVEDENÝ MODEL UKAZUJE, ŽE MÉDII VYSLANOU IDEOLOGII NELZE PROSTĚ ZTOTOŽNIT S IDEOLOGIÍ PŘIJATOU PUBLIKEM.
2. Tři typy znaků podle Peirce Charles Saunders Peirce (1839-1914) Znak je cosi fyzického, smysly vnímatelného, něco co zastupuje něco jiného než sebe sama.
Znak reprezentuje objekt či referent v mysli interpreta.