Registrace | Přihlásit

Seminární práce: Rozdílnost strategie na spotřebním a průmyslovém trhu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
V této práci bych Vás chtěla seznámit zejména s pojmy, které se týkají průmyslového a spotřebního trhu. Mojí prací bych ráda poukázala na specifika a charakteristiky těchto trhů, dále pak hlavní faktory ovlivňující chování spotřebitele, vlivy působící na odběratele a na chování průmyslového zákazníka, kupní chování organizací, kupní rozhodnutí u průmyslového zákazníka a spotřebitele. Touto prací bych chtěla přiblížit problematiku rozdílnosti strategie na spotřebním a průmyslovém trhu.

1. ÚVOD

Základním úkolem marketingových manažerů při vytváření marketingové koncepce je porozumět kupnímu chování na cílovém trhu. Trh se skládá z kupujících a kupující se od sebe liší v jednom nebo více ohledech. Mohou se lišit svými zájmy, kupní silou, geografickým rozmístěním, kupními postoji a kupními zvyky. Tyto vlastnosti mohou být použity při segmentaci trhu. Společnosti stále častěji používají cílený marketing, jenž pomáhá prodávajícím lépe rozpoznat tržní příležitosti. Prodávající mohou vyvíjet správnou nabídku pro každý cílový trh co nejefektivněji. Cílený marketing vyžaduje tři hlavní kroky. Prvním krokem je segmentace trhu - proces, jímž je trh rozdělen na odlišné skupiny kupujících, kteří mohou požadovat specifické výrobky nebo marketingové mixy. Existují různé způsoby, jak segmentovat trh a rozvinout profily výsledných tržních segmentů. Druhým krokem je tržní cílení - proces měření atraktivity segmentů a výběru jednoho nebo několika segmentů pro podnikání. Třetím krokem je tržní umísťování- proces uplatnění životaschopného soutěžního postavení firmy a její nabídky u každého cílového trhu. Jestliže prodávající rozdělí trh podle více charakteristik, pohybuje se od tržních segmentů k tržním výklenkům. Tržní segment je velká část trhu. Tržní výklenek je menší, speciálně utvořený segment. Zatímco segment přitahuje několik konkurentů, výklenek jich přitahuje méně.
Tato práce přibližuje problematiku rozdílnosti strategie na průmyslovém a spotřebním trhu. V první části práce je popsán průmyslový trh a v další části spotřební trh. Cílem je poukázat na specifika a charakteristiky těchto trhů. V samotném závěru práce jsou vytyčeny nejdůležitější informace, týkající se pochopení celé problematiky výše uvedených trhů.
Hodnocení (0x):