Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Vypracované zkouškové okruhy z Marketingu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Základní pojmy - Trh - chování spotřebitelů a prodávajících, jeho vývoj, podstata a vývoj marketingu - podnikatelské filozofie, funkce marketingu ve firmě, celospolečenské koncepce. Marketingová koncepce - marketingové řízení, marketingový výzkum, marketingové prostředí, marketingový mix. Definice marketingu.

Definice marketingu = proces plánování, realizace koncepcí, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb s cílem dosáhnout takové směny, která uspokojí požadavky jednotlivců a organizací. Jedná se o proces sladění mezi poptávkou a nabídkou.

Vývoj trhu a chování spotřebitelů a prodávajících v něm
• místo, kde probíhá dělba práce
• čím víc narůstá dělba práce na trhu, tím víc se trh rozvíjí
• prostřednictvím směny se zboží předává

1. éra přežití - vznik trhu a počáteční vývoj,
- nejdelší období od počátku výroby až po začátek průmyslové revoluce 1750 - parní stroj
- směna je jen příležitostná a jsou zde nabízeny pouze přebytky,
- zákazník se snaží přežít, lidé se začínají specializovat pouze na jeden obor, který poté směnují,
- na konci éry přežití vznikají ekvivalenty peněz.
2. produktivní éra - začíná nástupem průmyslové revoluce, která umožnila rychlejší výrobu,
- poptávka je větší než nabídka - nabídka zboží je stále nedostatečná,
- důraz je kladen na produkci, začíná růst nákup za účelem dalšího prodeje.
3. spotřebitelská éra - po 2. sv. válce - vojenská výroba přesunuta na spotřební zboží,
- trh se pomalu začíná nasycovat - nabídka se vyrovnává s poptávkou,
- boj o přežití nepodstupuje spotřebitel, ale výrobce => začíná se přemýšlet o potřebách zákazníka => výsledkem je hodně diferencovaná výroba,
- pohání nás konkurence a výroba se přesouvá do terciárního sektoru a IT
Hodnocení (0x):