1. Úvod Má práce se zabývá marketingovým mixem výrobkové řady Nestlé Bifidus. Impulsem k výběru tohoto typu výrobkové řady byla televizní reklama, kterou jsem zahlédla ve španělské televizi, a především fakt, že jsem spotřebitelkou tohoto produktu. Cílem mé práce je zaměřit se na jednotlivé části marketingového mixu za účelem lepšího pochopení daného výrobku (výrobkové řady) na trhu. Pokusím se zjistit, jestli je daná cena vyhovující pro současné i potenciální zákazníky, zda firma Nestlé vhodně volí a plně využívá jednotlivých složek komunikačního mixu či distribučních kanálů.
2. Nestlé V roce 1843 se Henri Nestlé, chemik původem z Frankfurtu nad Mohanem, usazuje ve švýcarském Vevey. Svými experimenty usiluje o vytvoření náhrady za mateřské mléko, která by umožnila hodnotnou výživu a často i záchranu života pro děti matek, které nemohou kojit. Prvním výrobkem nové kategorie se stala „Mléčná moučka Henriho Nestlé“. Lidé rychle rozpoznali hodnotu této novinky a vědec Henri Nestlé se dokázal stát prozíravým podnikatelem. Již v roce 1868 své jméno převedl do grafické podoby - Nestlé znamená v němčině “malé hnízdo”. Pod touto značkou během několika let svůj výrobek vyvážel nejen do mnoha evropských zemí, ale i do USA, Ruska a Indie. Produkce jeho podniku dosahovala neuvěřitelných 500 tisíc plechovek ročně. Dnes se Nestlé řadí na 1. místo v pořadí světových výrobců potravin (s výjimkou výrobců alkoholických nápojů). Nejvýznamnějšími trhy jsou Evropa a Amerika, které realizují přes 60% prodeje. Společnost zaměstnává 230 tisíc pracovníků a vyrábí ve více než 450 závodech v 84 zemích. 94% prodeje tvoří potraviny. Současná strategie výroby se zaměřuje na tyto oblasti výrobků: