Úvod Za předmět marketingové analýzy jsme si zvolili jogurt Activia. Nejprve představíme produkt jako takový, dále značku Activia a prodejce Danone, jeho cíle a strategie. Dále představíme podobu českého trhu s jogurty. Poté se podíváme na námi provedené situační analýzy - marketingový mix, analýzu konkurence, Porterův model pěti sil, analýzu PESTLE a další. Poslední částí práce je dotazníkové šetření, ve kterém se spotřebitelů ptáme na jejich povědomí o Activii, jejich spokojenost s tímto produktem, a zda jsou nakloněni zavedení nové příchutě, popřípadě jaké.
Cíl práce Hlavním cílem této seminární práce je zjistit, zda by se nechaly zvýšit prodeje Activie a to přes např. uvedení nové příchutě. Vedlejším cílem za pomocí situační analýzy bylo zmapovat trh, vnitřní situaci ve firmě a její strategie, přiblížit čtenáři produkt Activii a v neposlední řadě se podívat na přímé konkurenty, které cílí na stejné zákazníky jako Activie.
Metodika práce V rámci situační analýzy došlo ke sběru dat z internetových a knižních zdrojů. Byla vypracována kompilace shrnující vnitřní situaci firmy a její strategie. Došlo ke zmapování trhu s jogurty a k analýze konkurence. Byla vytvořena analýza vybraného produktu Activie, kterým se praktická část zaobírá. Praktická část se opírá o výsledky dotazníků, které byly použity jako primární zdroj dat.