Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Aplikace marketingu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Cíl

Dozvíte se, jaká specifika přináší charakter průmyslového trhu a jaká prostředí služeb. Zároveň se dozvíte, jaké nástroje a jakým způsobem uplatnit, aby byl marketing úspěšný. Podobně i v prostředí zahraničního obchodu. Budete schopni uplatnit marketingové nástroje v různých podmínkách (na průmyslových trzích, ve službách i při vstupu na zahraniční trhy).

Marketing jako profesionální disciplína byl využíván nejdříve na spotřebních trzích „B to C“. Firmy řešily problém, jak zajistit prodejnost svých výrobků. Tato potřeba rostla s růstem převisu nabídky nad poptávkou. Postupně marketéři vyvíjeli nové a nové nástroje, hledali další možnosti analýz a zvažovali, jak co nejlépe oslovit zákazníka a zároveň si stávající zákazníky udržet. S růstem výroby produktů pro koncové zákazníky sekundárně roste i trh průmyslový. A na tomto trhu začali marketéři také úspěšně uplatňovat některé nástroje. Bylo zřejmé, že ne každý nástroj je využitelný a některý je nutné upravit a přizpůsobit. Podobně se začal využívat marketing ve službách, které mají jiná specifika, ale mnohé je i zde uplatnitelné.

Tato kapitola se věnuje aplikaci marketingu do prostředí, která se liší od spotřebitelských trhů, na nichž se nabízí hmotný produkt. Pozornost je zaměřena na „B2B“ marketing, marketing služeb, mezinárodní a regionální marketing.
Hodnocení (0x):