Sociální komunikace je základním prostředkem vzájemného dorozumění mezi lidmi - člověk je součástí společnosti, nemůže žít v izolaci.
„Jak velký rozdíl může být mezi tím, co si myslím, co chci říci, co se domnívám, že říkám, co skutečně říkám, co vy chcete slyšet, co slyšíte, a jak mě pochopíte… a kolik obtíží v komunikaci to přinese.“ Bernard Werber, francouzský spisovatel
Komunikování je sdělování významů prostřednictvím symbolů (komunikací předáváme nejen informace, ale ovlivňujeme i vztahy mezi komunikujícími).
Lidé přijímají především takové informace, které jsou v souladu s jejich názory a stanovisky. Opačné informace ignorují nebo si je upravují (individuální hodnotový filtr).
Komunikace z hlediska sdělovatele a) Sdělení musí být příjemcem vnímáno (navození pozornosti a zájmu o informaci), b) Sdělení musí být přijato (dešifrováno) jako pozitivní vzhledem k postojům příjemce, c) Příjemce musí pociťovat přijetí informace jako svůj vlastní zájem a akceptovat ji, d) Má-li dojít k jednání jako následku přijetí informace, musí existovat odpovídající motivace příjemce.